Senioren kunnen voortaan met hun vragen terecht aan het seniorenloket.
Vanaf mei kunnen senioren elke eerste en derde dinsdag van de maand zonder afspraak terecht bij het seniorenloket in het Sociaal Huis. Daar worden ze geholpen bij al hun (welzijns)vragen.
Veerle Cosyns, schepen bevoegd voor ouderenzorg: “We merken op dat de Ninoofse senior niet altijd zijn weg vindt naar de juiste dienstverlening. Het aanbod is dan ook groot en het is niet altijd makkelijk om het bos nog door de bomen te zien. Ook het feit dat sommige informatie en diensten alleen digitaal terug te vinden zijn, maakt het moeilijk. Daarom start het team senioren van het Sociaal Huis een seniorenloket op. ”
Het seniorenloket zal 2 keer per maand (tijdens marktdagen) zonder afspraak toegankelijk zijn. Hier kan de senior terecht met al zijn (welzijns)vragen. Het team senioren beschikt over veel expertise en zoekt samen met de senior naar een passend antwoord.
Praktisch
- Elke eerste en derde dinsdag van de maand : vrij inloopmoment van 9u tot 12u ; in de namiddag op afspraak van 14u tot 16u. Voor een afspraak kan je terecht op het nummer 054 50 50 50 of senioren@ninove.be.
- Liever een huisbezoek omdat je niet beschikt over de mogelijkheid je te verplaatsen? Dit kan via het Mobiel Sociaal Huis (senioren@ninove.be of 054 50 50 50 en vragen naar team senioren).