Op zaterdag 28 september gaf Albert Heijn Ninove het officiële startsein voor haar nieuwste spaaractie, in samenwerking met de Heemkring Okegem. Supermarktmanager Andy Van Londerseele had de eer om deze actie te lanceren, waarbij klanten de komende acht weken de geschiedenis van Ninove kunnen ontdekken via een uniek stickerboek.
Het ‘Historisch Stickerboek van Ninove’ — bestaande uit maar liefst 250 plaatjes en 50 vaste afbeeldingen met bijhorende teksten — is het resultaat van maandenlang intensief onderzoek en samenstellen. Albert Heijn Ninove noemt het “een prachtige verzameling waarmee families op een speelse manier de rijke geschiedenis van Ninove kunnen ontdekken.”
Patrick Praet en Johan Allard van Heemkring Okegem hebben zich volledig op dit project gesmeten om er een succes van te maken. Ze kunnen dan ook terecht trots zijn op dit boek. Om ook de jongere generatie te inspireren, ontvangen verschillende scholen in Ninove een volledig ingevuld exemplaar van het stickerboek. Zo kunnen scholieren op een toegankelijke manier kennismaken met de lokale geschiedenis van de stad waarin ze schoolgaan.
Klanten van Albert Heijn Ninove kunnen nog tot en met 24 november sparen. Bij elke besteding van €10 ontvangen ze een pakje met 4 stickers om het stickerboek verder te vullen. “Zo wordt boodschappen doen niet alleen voordelig, maar ook een unieke kans om de geschiedenis van Ninove beter te leren kennen”, klinkt het bij de supermarkt. Een ruilbeurs volgt op het einde van de spaaractie om een volgeplakt stickerboek te garanderen.